Skip to main content
Oslofjorden blir grønnere med nullutslippsferjer
Næringsliv Norge
Av Mediaplanet
Power of Oslo
Kritisk infrastruktur
Vekst i Nord-Norge
Grønn omstilling
Kystnasjonen
Mer
Sirkulær økonomi
Vekst på Sørlandet
Trøndelag - mulighetenes region
Vekst i Rogaland
Mjøsregionen
Digitalisering og kunstig intelligens
Havvind
Vekst i Vestland
Fremtidens industri
Kvinner i karrieren
Innovative kommuner
Fremtidens logistikk
Samfunnssikkerhet og beredskap
Fremtidens energiløsninger
Vekst i Østfold
Fremtidens matproduksjon
Vei og jernbane
Kunstig intelligens
Vekst i Innlandet
Vekst i Akershus
Fremtidens havbruk
Karriere i offentlig sektor
Vekst i Agder
Klimatilpassning
Cybersikkerthet og GDPR
Fremtidens Buskerud
Mangfold og inkludering
Norsk innovasjon
Fremtidens havbruk
Energieffektive bygg
Vårt vann
Fremtidens arbeidsplass
Fremtidens Vestfold
Livsvitenskap
Lokalmat i Norge
Grønn & bærekraftig fremtid
Robotisering og Automatisering
Fremtidens Vestfold
Sirkulær økonomi
Vekst på Sørlandet
Trøndelag - mulighetenes region
Vekst i Rogaland
Mjøsregionen
Digitalisering og kunstig intelligens
Havvind
Vekst i Vestland
Fremtidens industri
Kvinner i karrieren
Innovative kommuner
Fremtidens logistikk
Samfunnssikkerhet og beredskap
Fremtidens energiløsninger
Vekst i Østfold
Fremtidens matproduksjon
Vei og jernbane
Kunstig intelligens
Vekst i Innlandet
Vekst i Akershus
Fremtidens havbruk
Karriere i offentlig sektor
Vekst i Agder
Klimatilpassning
Cybersikkerthet og GDPR
Fremtidens Buskerud
Mangfold og inkludering
Norsk innovasjon
Fremtidens havbruk
Energieffektive bygg
Vårt vann
Fremtidens arbeidsplass
Fremtidens Vestfold
Livsvitenskap
Lokalmat i Norge
Grønn & bærekraftig fremtid
Robotisering og Automatisering
Fremtidens Vestfold
Sponset
Mer ekstremvær øker behovet for bedre nødstrøm!
Sponset
Ny hjemmebane for blå næringer
Sponset
ScanSense kan kystnasjonen
Sponset
Når 1 + 1 blir mer enn 2
Sponset
Wergeland Group baner vei for fremtidens industri
Sponset
Bürkert Fluid Control Systems – for optimal produksjon
Sponset
Tryggere, grønnere og enklere undervannsløft
Norge er nok en gang først i verden – denne gangen med en vannoperert hydraulisk sjakkel for undervannsløft. Nå kan den snart brukes på land også. Utviklerne av INOsjakkelen hadde store ambisjoner. De ville skape et miljøvennlig og standardisert alternativ, som også er raskere og tryggere enn tradisjonell teknologi. Det har de lykkes med. Sjakkelen … Continued
Sponset
Nøyaktig måling av utslipp til luft: En nøkkel til grønn omstilling
Sponset
Fra utfordringer til løsninger
Sponset
Driver frem grønn vekst i maritim sektor
Sponset
Fremtiden for bærekraftig transport til sjøs
Kystnasjonen
Ekspertene svarer: Slik løser vi det grønne skiftet i maritim industri
Sponset
Fremtidens undervannsvedlikehold
Fra å ha startet som en liten oppstartsbedrift for ti år siden, har Kongsberg Ferrotech vokst til å bli en ledende aktør innen robotisert undervannsvedlikehold. Vi tok en prat med selskapets COO, Torgeir Bræin, om den unike teknologien som har fått stor oppmerksomhet internasjonalt de siste årene. – En av de største fordelene med våre … Continued
Sponset
Effektiv, sikker og bærekraftig mobilisering for den maritime industrien
Kystnasjonen
Statens vegvesen satser på automatisering og ny teknologi i ferjedriften
Sponset
Verdens hurtigste, miljøvennlige ropax ferge – 35 KTS
Sponset
Dine data, dine KI-muligheter
Sponset
Revolutionizing Data Collection in Maritime Operations with Onboard Wireless Connectivity (OWC)
Sponset
Trygg og sertifisert elektronikk til sjøs
Det grønne skiftet vil kreve store omstillinger, også til sjøs. Det vil fordre solide og typegodkjente plattformer for databehandling og kommunikasjon, noe som ikke er hyllevare blant de typiske elektronikk-leverandørene. Siden data er en nøkkelkomponent i maritim drift, vil verft, operatører og rederier avhenge av å utnytte sine data til det fulle, også med tanke … Continued
Sponset
Oslofjorden blir grønnere med nullutslippsferjer
Sponset
Offentlige innkjøp – nøkkel til grønnere skipsfart?
Sponset
Underjordsanlegg er den beste portalen mellom «havrom» og «landrom»