Den 11. oktober samles derfor flere hundre beslutningstakere for IT-løsninger på Digi og Abelias konferanse Digital 2018. For å møte hverandre – og for å lære av store navn fra inn- og utlandet, som John Markus Lervik og Ayesha Khanna.

Dataanalyse i stor skala

I løpet av de siste tiårene har forbrukerrettede selskaper som Google, Amazon og Facebook opplevd enorm suksess ved å utnytte forbrukerdata. I industrisektorer ser man imidlertid at adopsjonen av datavitenskap og dataanalyse går sakte: Selv om det er mange vellykkede bevis på konsepter og piloter, blir svært få av disse operasjonelle.

Cognite-grunnlegger Dr. John Markus Lervik synes ikke det trenger å være slik, og på Digital 2018 forteller han hvordan man kan legge til rette for dataanalyse i stor skala.

Teknologi til glede og inspirasjon

Addo AI er omtalt av Forbes som et av Asias ledende selskap innen kunstig intelligens. CEO og gründer Ayesha Khanna brenner for AI og gode kundeopplevelser, og mener brukervennlig teknologi både reduserer stress, skaper forretningsmuligheter og bringer glede til folk.

Den Singapore-baserte entreprenøren er også gründer av The Hybrid Institute og engasjert i gratis teknologiundervisning for barn. Dessuten er hun kjent som en inspirerende foredragsholder, blant annet fra TEDx – og nå snart Digital 2018 i Oslo.