– Med vår Concept Store har vi knekt en kode. Siden oppstarten i 2010 var vi allerede da tidlig ute med nettbutikk. Det er nå helt normalt, og nesten nødvendig om du skal overleve i vår bransje. Med denne nytenkende, og ikke minst utfordrende endringen i 2080.no starter vi et nytt og spennende kapittel i bransjen, sier Eftedal som sammen med Silje Kilden Blom er partner i firmaet.

De har begge lang fartstid i bransjen, med over 20 år bak seg. Sammen med dem jobber det totalt ti personer i 2080.no som har hovedkontor ved Torp i Sandefjord. På deres Concept Store på Skøyen viser de til de beste av de beste produsentene, med bransjens bredeste porselenssortiment, i tillegg til det bredeste produktsortimentet på kjøkkenutstyr, serveringsprodukter, hotellrom-produkter og interiør.

– Vi mener det er én ting å være på nett. En annen ting, som vi ser på som viktig, og ikke minst er stolte av, er å vise våre produkter med kundene våre i vår Concept Store, sier Kilden Blom.

På 2080s Concept Store på Skøyen viser de til de beste av de beste produsentene, med bransjens bredeste porselenssortiment, kjøkkenutstyr, serveringsprodukter, hotellrom-produkter og interiør.


Europeiske kortreiste produsenter

Ikke bare er produktene av høy kvalitet, men deres lekestue på Skøyen er av typen trendy, innovativ og med i tiden. Idet du går inn som kunde i Hoffsveien 13 føler du deg med ett i fremtidens kjøkken, restaurant og hotellrom. 2080.no tilbyr nemlig et sortiment som ikke bare skal sette prikken over i´en, på ethvert kjøkken, men også nydelige, originale artikler som kommer rett fra fabrikkene.

– Vår mantra og vårt levebrød er det vi driver med her. Det vi leverer er vi stolte av å arbeide med. Hos oss re-innfører vi «feel & touch-konseptet». Her vil du som kunde kunne rådføre deg med oss der vi mixer og matcher til ditt behov, fortsetter Kilden Blom.

Unike i bransjen

Og det er tydelig at de er stolte av hva de gjør. Både Kilden Blom og Eftedal snakker i munnen på hverandre når jeg spør – hvordan er kundereisen?

– Vi har kun originale merkevarer i vårt Concept Store-sortiment, og de kommer direkte fra fabrikkene. Dette føler vi gjør oss unike i vår bransje, og dette gjør at kundene våre med hundre prosent sikkerhet vet hva de kjøper, begynner Eftedal.

– I 2080.no mener vi at hver kunde er unik, og derfor er vår oppgave å imøtekomme den respektive kundens behov til enhver tid. Vi gjør dette ved å gi en ramme for nytenkning, og ved å tørre å utfordre kundene våre. Dette gjelder altså alle type kunder, enten du er stor eller liten, og uansett navn. Vår oppgave er å spille deg bedre, fortsetter Kilden Blom.

Særegen totalpakke

Fordi 2080.no alltid har med seg de beste produsentene som selv kan sitt fag, og dermed vet hva som må til for å skape de produktene som møter kravene til funksjonalitet og bruk, blir profesjonaliteten lagt merke til hos kundene. Det vises også i kundereisen.

– Det er ufattelig gøy å se at kundene opplever det å komme til oss som en øyeåpner, og muligheten til å skape noe nytt og unikt for seg selv. Enkelte av kundene vi har i vår portefølje har vi jobbet med over en lang årrekke, men det tar noen ganger litt tid for dem til å ta nettopp dette steget – inn i noe nytt, men desto mer spennende er det for både kunden og oss når vi ser hva vi kan få til sammen. Med bransjens desidert bredeste sortiment på porselen og dekktøy gjennom en herlig miks av europeiske kortreise produsenter er mulighetene uendelige, sier Eftedal.  

Med hver sin unike tilnærming til bransjen representerer 2080.no en unik totalpakke for deres kunder. De trekker frem WMF, Craster, Bauscher, Schönwald, Tafelstern, Lava Cooking, Serax, Falcon, og Otinetti som deres viktigste partnere når jeg spør hva de kan by på i sin lekebinge.

– Vi mener at hver kunde er unik, og derfor er vår oppgave å imøtekomme den respektive kundens behov til enhver tid. Vi gjør dette ved å gi en ramme for nytenkning, og ved å tørre å utfordre kundene våre.


Noe for enhver

– Sortimentet vårt strekker seg fra basis kjøkkenutstyr til «Fine Dining Tabletop» så her er det noe for enhver. I dag beveger trender seg raskt, så en viktig del av vår jobb er å skape holdbare konsepter som består av en blanding av det det tradisjonelle og det mer trendbaserte, legger Kilden Blom til.

De tar produktene deres direkte fra fabrikk, og har derfor ingen fordyrende ledd som videreforhandlere, noe som igjen har et kosteffektivt resultat for kundene deres.

– Kvalitet lønner seg både i det korte og i det lange løp. Ved store prosjekter der en hotellkjede har brukt millioner av kroner på rommene og utstyret som ikke synes for en besøkende ser vi ingen grunn til å spare noen få tusenlapper på det som faktisk møter gjestene i form av presentasjon av maten de spiser. Det handler for oss om å vise til estetikk og kvalitet – så hvorfor velge dårlige kopier framfor originalvarer, sier Eftedal.

– Vi er stolte av å i dag være leverandør til alle de største hotellkjedene, samt en rekke velrennomerte aktører i bransjen. Dog er det viktig for oss å poengtere at alle er velkomne hos oss. Vi forhåndsbooker møter og fører i tillegg drop-in, avslutter Eftedal.