– For hotellnæringen er det stadig viktigere å henge med i tiden. Gode IT- og TV-løsninger er blitt nesten like viktig som rommene i seg selv, forteller Morten Christensen, direktør for Hotel Wassilioff i Stavern.

Wassiloff ble kåret til et av Norges 200 beste hoteller i 2014, og Christensen har brukt Hoistgroup som leverandør siden han først kjøpte hotellet. Med oppgradering til digitalnett så han et behov for systemløsninger som kunne nå opp til standarden på hotellet. Han forteller at kundenes krav til gode løsninger har økt betraktelig de siste årene.

– Med byttet til Hoist kunne vi tilby wifi med høy hastighet på en stabil linje som har like god signalstyrke i hele hotellet. Det er viktig med et nettverk som tåler mange brukere på en gang, spesielt i høysesongen og under konferanser. Han forteller også at komplette TV-løsninger gjør hverdagen enklere. – Med Hoist får jeg ikke bare gode digitale tv-er, men også dekoder og en komplett kanalpakke. De tilbyr også service døgnet rundt med en intern landingsside jeg kan reklamere på.

Christensen sier sentralstyring er verdifullt for å raskt kunne løse utfordringer på hotellet, både eksternt og internt.

Gir resultater

Serviator, som er en nettjeneste for oppgavehåndtering og bookingsystemet HotSoft er andre Hoistløsninger han benytter seg av.

– Dette er verktøy som gjør det mulig for meg å måle effektiviteten hos mine ansatte, samt å hele tiden ha kontroll over logistikkaspektet i hotelldriften. En av de største utgiftene for hoteller er lønnskostnader, og jeg opplever ikke lenger at det er utfordrende å få oversikt, forklarer han.

– Jeg har hele tiden kontroll over hva som må gjøres i hvilke rom, og jeg kan gi beskjeder direkte til de ansatte. Å kunne dekke behovene til kunden raskt og ukomplisert er viktig, og Hoist Groups løsninger hjelper meg å drive et lønnsomt hotell på flere plan, avslutter han.